DSC_0819_DxO.jpg

Alexis Hayère, Structure d'encre, 165 x 50 cm (25,6 x 19,7 in), Ink on paper, 2022 Photo :  Louis Matray

Espace Meyer Zafra is pleased to present the second solo show of French artist, Alexis Hayère. This new exhibition entitled Grámma, will gather new works on paper.
-
Espace Meyer Zafra a le plaisir de présenter la deuxième exposition personnelle à la galerie de l’artiste français, Alexis Hayère. Intitulée Grámma, cette nouvelle exposition regroupera de nouvelles oeuvres sur papier. 

DSC_0845_DxO.jpg

Alexis Hayère
Structure d'encre 2-1
193 x 231 cm (76 x 91 in)
Ink on paper
2022

DSC_0828_DxO.jpg

Alexis Hayère
Structure d'encre 12
65 x 50 cm (25,6 x 19,7 in)
Ink on paper
2022

2.750 euros

8.800 euros

DSC_0830_DxO.jpg

Alexis Hayère
Structure d'encre 10
65 x 50 cm (25,6 x 19,7 in)
Ink on paper
2022

2.750 euros

DSC_1370_DxO.jpg

View of the exhibition Grámma. Photo :  Louis Matray

DSC_0832_DxO.jpg

Alexis Hayère
Structure d'encre 7
65 x 50 cm (25,6 x 19,7 in)
Ink on paper
2022

2.750 euros

DSC_0829_DxO.jpg

Alexis Hayère
Structure d'encre 11
65 x 50 cm (25,6 x 19,7 in)
Ink on paper
2022

2.750 euros

"There is a lucid encouragement to deconstruct forms in the work of Alexis Hayère: nourished by constructivism, suprematism, concrete art, or minimalism, the singular works of the French artist maintain a close dialogue with the possibilities of articulation between sculpture and painting, shapes and patterns, design and plasticity, ornament and graphic writing. A heritage that develops on porous borders, by questioning our habits of perception and understanding of certain artistic forms."

Extract of the text The Shape of Things, by Ludovic Bernhardt

-
" Il y a comme une incitation lucide à la déconstruction des formes dans les travaux d’Alexis Hayère : nourries de constructivisme, de suprématisme, d’art concret, ou de minimalisme, les oeuvres singulières de l’artiste français entretiennent une dialogue étroit avec les possibilités d’articulations entre sculpture et peinture, formes et schémas, design et plasticité, ornement et écriture graphique. Un héritage qui s’élabore sur des frontières poreuses, en remettant en question nos habitudes de perception et de compréhension de certaines formes artistiques. "

Extrait du texte La Forme des Choses, par Ludovic Bernhardt

DSC_0803_DxO.jpg
DSC_0805_DxO.jpg

Alexis Hayère
Structure d'encre 1-2
120 x 80 cm (47,2 x 31,5 in)
Ink on paper
2022

4.400 euros

Alexis Hayère
Structure d'encre 1-3
120 x 80 cm (47,2 x 31,5 in)
Ink on paper
2022

4.400 euros

DSC_1372_DxO.jpg

View of the exhibition Grámma. Photo :  Louis Matray

StruEncre 1 50x65.jpg
StruEncre 3 50x65.jpg

Alexis Hayère
Structure d'encre 1
65 x 50 cm (25,6 x 19,7 in)
Ink on paper
2022

2.750 euros

Alexis Hayère
Structure d'encre 3
65 x 50 cm (25,6 x 19,7 in)
Ink on paper
2022

2.750 euros

DSC_0823_DxO.jpg

Alexis Hayère
Structure d'encre 4
65 x 50 cm (25,6 x 19,7 in)
Ink on paper
2022

2.750 euros

"By letting our gaze drift into the artist's elaborate graphic and structural games, a few questions immediately emerge: what is a painting when it engages sculpture? What is a sculpture when it is assimilated with architecture? What is a sign when it is built up in a structured form? Can we consider these categories as unstable, hesitating between interlocking and joining, allowing a redefinition of form, or even a "fusion" - term claimed by the artist - between generally hermetic domains?"

Extract of the text The Shape of Things, by Ludovic Bernhardt
-
" En laissant dériver notre regard dans les jeux graphiques et structurels élaborés de l’artiste, des questions émergent d’emblée : qu’est-ce qu’une peinture lorsqu’elle absorbe la sculpture ? Qu’est-ce qu’une sculpture lorsqu’elle assimile l’architecture ? Qu’est-ce qu’un signe lorsqu’il s’échafaude en forme structurée ? Peut-on considérer ces catégories comme instables, hésitant entre emboîtement et jointure, permettant une redéfinition de la forme, voir une «fusion» - terme revendiqué par l’artiste - entre domaines généralement hermétiques ? "

Extrait du texte La Forme des Choses, par Ludovic Bernhardt

DSC_0841_DxO_edited.jpg

Alexis Hayère
Structure d'encre 2-2
150 x 215 cm (59 x 84,6 in)
Ink on paper
2022

StruEncre 8 80x120.jpg

Alexis Hayère
Structure d'encre 1-8
120 x 80 cm (47,2 x 31,5 in)
Ink on paper
2022

4.400 euros

8.800 euros

StruEncre 5 80x120.jpg

Alexis Hayère
Structure d'encre 1-5
120 x 80 cm (47,2 x 31,5 in)
Ink on paper
2022

4.400 euros

DSC_1368_DxO.jpg

View of the exhibition Grámma. Photo :  Louis Matray

DSC_0815_DxO.jpg
1-10.jpg

Alexis Hayère
Structure d'encre 1-9
120 x 80 cm (47,2 x 31,5 in)
Ink on paper
2022

4.400 euros

Alexis Hayère
Structure d'encre 1-10
120 x 80 cm (47,2 x 31,5 in)
Ink on paper
2022

4.400 euros

"If we want to insist on the “written” approach of the work of Alexis Hayère, it is because it reads like an almost heraldic visual alphabet. Thus, in the series of inks on paper or in the work Triangulated Painting 00, a calligraphic dimension flows through lines, surfaces and volumes."

Extract of the text
The Shape of Things, by Ludovic Bernhardt
-
"Si nous voulons insister sur l’approche «écrite» de l’oeuvre d’Alexis Hayère, c’est parce qu’elle se lit comme un alphabet visuel quasi héraldique. Ainsi, dans la série des encres sur papier ou bien dans l’oeuvre Peinture triangulée 00, une dimension caligraphique s’écoule par lignes, surfaces et volumes."

Extrait du texte La Forme des Choses, par Ludovic Bernhardt

DSC_1043_DxO.jpg
DSC_1046_DxO.jpg

Alexis Hayère
Structure d'encre 0-1 ; 0-2 ; 0-3
Variable dimensions
Ink on paper, plexiglass
2022

550 euros each

Alexis Hayère
Structure d'encre 0-4 ; 0-5 : 0-6
Variable dimensions
Ink on paper, plexiglass
2022

550 euros each

DSC_1042_DxO.jpg

View of the exhibition Grámma. Photo :  Louis Matray

DSC_0834_DxO.jpg

Alexis Hayère
Structure d'encre 9
65 x 50 cm (25,6 x 19,7 in)
Ink on paper
2022

2.750 euros

DSC_0825_DxO.jpg

Alexis Hayère
Structure d'encre 5
65 x 50 cm (25,6 x 19,7 in)
Ink on paper
2022

2.750 euros

Peinture triangulée T00 2.jpg

Alexis Hayère
Peinture triangulée T00
120,5 x 121 x 19,7 cm (47 2/5 x 47 3/5 x 7 4/5 in)
Polished and sandblasted aluminium
2019

7.000 euros

Alexis Hayère is born in Paris in 1988. He lives and works in Issy-les-Moulineaux. He studied at the National School of Art in Dijon, then became the assistant of artists Vincent Ganivet and Nathalie Elemento. After several exhibitions as part of his studies, the Villa Datris Foundation (Ile sur la Sorgue) invited him in 2015 to participate in Archi-Sculpture, a group show devoted to architecture. A few months later, he was nominated for the Révélations Emerige Grant. In 2016, Alexis Hayère presented his first solo show at Espace Meyer Zafra and since this year, his work is exhibited at several art fairs in Paris, Miami and New York.
-

Alexis Hayère est né à Paris en 1988. Il vit et travaille à Issy-les-Moulineaux. Il étudie à l’École nationale supérieure d’art de Dijon, puis devient l’assistant des artistes Vincent Ganivet et Nathalie Elemento. Après plusieurs expositions dans le cadre de ses études, la Fondation Villa Datris (Ile sur la Sorgue) lui propose en 2015 de participer à Archi-Sculpture, une exposition consacrée à l’architecture. Quelques mois plus tard, il est nommé au Prix Révélations Emerige. Alexis Hayère a réalisé une exposition personnelle à Espace Meyer Zafra en 2016 et a participé à de multiples foires à Paris, Miami et New York.

DSC_1047_DxO.jpg

View of the exhibition Grámma. Photo :  Louis Matray